Sada homenaxea ás mulleres do mar

19 / OUT / 2021

Sada homenaxea ás mulleres do mar

O artista urbano Yoseba MP, autor das coñecidas superabuelas, elabora un mural na rúa Ponte de Sada a partir dunha foto de traballadoras sadenses de mediados do século XX

Sada rende homenaxe a as mulleres mariñeiras. O coñecido artista urbano Joseba Muruzábal, de nome artístico Yoseba MP, comezou onte un mural na rúa Ponte, na esquina coa avenida dá Mariña, dentro da programación de o Festival Mar de Mares, no que participa no Concello de Sada.

A obra que Muruzábal realiza na fachada dunha céntrica casa de planta baixa está inspirado en unha fotografía dunhas veciñas de Sada tomada a mediados do século pasado, elixida por o Concello de Sada "porque representa a bravura da muller sadense", explica. A instantánea foi tomada na Ribeira. Reflicte a mulleres traballadoras nos seus labores e vidas cotiás, nas que, tras comprar peixe, ían vendelo na praza sadense de San Roque ou o levaban a Betanzos, a pé, coas cestas na cabeza, e ao final, no camiño de volta a casa, xuntábanse na Ribeira, na desembocadura do río Maior, a fregar os topes e compartir experiencias.

O muralista renderá homenaxe coa súa obra ás mulleres que no seu día poboaron Sada e integraron boa parte da súa vida cotiá e da súa actividade laboral e social. Yoseba MP, cambrés afincado en Santiago de Compostela, fíxose coñecido na comarca coruñesa polos seus retratos murais das avoas do rural, ás que mostraba coma se tivesen superpoderes.

Consolidado hoxe como un notable expoñente da pintura contemporánea e da arte urbano en Galicia, continúa cunha obra caracterizada por un marcado estilo realista, en ocasións unido ao surrealismo, na súa abordaxe de escenas cotiás, como no caso das traballadoras do mar de Sada que inmortaliza, a maior escala e con maior proxección pública que na foto da que parte. Como nos encomiados murais de superabuelas, o artista cambrés engrandecerá agora o traballo e o poder das mulleres que foron pezas fundamentais na faceta máis mariñeira de Sada.

Arquivado en